Placki z oliwkami

Placki wszelkiego rodzaju to podstawa wyżywienia mojego Syna. Ja robię, on zjada i oboje jesteśmy szczęśliwi. On - bo dostał co lubi, ja - bo on jest nakarmiony, dostał wartościowe produkty i nie do końca wie, co jest w środku. No właśnie, a w środku mogą być różne rzeczy, a przede wszystkim jajka, których moje Dziecię za nic jeść nie chce. W skrócie - placki służą u nas do przemycania wszystkiego, bo przecież sama energia słoneczna, choćby nie wiem ile na podwórku biegał, do życia mu nie wystarczy.
Jedną z rzeczy, którą moje dzieci uwielbiają, są oliwki, a więc powstały placki z oliwkami. Jest to jedna z niewielu potraw, o którą mój Syn upomina się sam, a gdyby wiedział, co jest w środku, to chyba z tydzień by się do mnie nie odzywał.... (Synuś, jak już nauczysz się czytać i jakimś cudem trafisz na ten wpis, to wiedz, że Mamusia to dla Twojego dobra robiła, a placki Ci smakowały ;)

Te placki możemy jeść na śniadanie, drugie śniadanie albo na kolację. Ich skład możemy dowolnie modyfikować, dodając inne składniki ( ja czasem dodaję jeszcze drobno pokrojoną szynkę albo serek tostowy) albo pomijając niektóre z nich.



Placki serowe z oliwkami

Składniki:
1)      2 jajka
2)      3 łyżki mąki pszennej
3)      ok. 100 g sera żółtego
4)      2 łyżki zielonych oliwek
5)      ¼ małej żółtej papryki
6)      sól, pieprz, ostra papryka
7)      olej do smażenia

Sposób przygotowania:
1.    Żółtka oddzielamy od białek; z białek ubijamy pianę.
2.  Ser żółty ścieramy na tarce, dodajemy do niego żółtka, mąkę, pokrojone w plasterki oliwki, pokrojoną w kosteczkę paprykę, sól, pieprz i ostrą paprykę (opcjonalnie) i wszystko mieszamy. Na koniec dodajemy pianę i delikatnie wszystko mieszamy.
3.   Na rozgrzanej patelni wysmarowanej olejem formujemy łyżką małe placuszki i smażymy z dwóch stron aż będą rumiane.
Smacznego!


Komentarze