Śródziemnomorska kanapka

Kanapka, dobra na wszystko, na śniadanie, kolację, do pracy, do pociągu, na piknik albo na plac zabaw, na pierwszy głód i duży głód. W większości naszych domów, tuż po wschodzie słońca, rozpoczyna się przygotowywanie różnorodnych kanapek, a to do pracy, a to na drugie śniadanie, bo przecież trzeba coś zjeść. Kanapki są fajne, jeśli są różnorodne, a nie jeśli mają tylko cienki plasterek szynki pomiędzy dwiema kromkami chleba.
Moje dziecko ostatnio odkryło, dzięki swojej babci, kanapki z masłem i solą. Rety!! ja go do ukończenia pierwszego roku bez soli karmiłam, sama też staram się sól ograniczać (z marnym skutkiem póki co), a tu moje dziecię życzy sobie kanapki z solą na śniadanie. A gdzie kasza ja się pytam, gdzie?!
Zatem jeśli już kanapki, to niech będą pyszne, kolorowe, pełne rozmaitych składników, cieszące oko i żołądek. Dlatego proponuję kanapkę na bogato, inspirowaną smakami kuchni śródziemnomorskiej. Kolorowa, pyszna i sycąca.


Śródziemnomorskie kanapki
Składniki:
1)      2 małe bagietki
2)      kilka łyżek pesto z bazylii lub z rukoli
3)      ok. 100 g ser feta
4)      8 suszonych pomidorów
5)      10 czarnych oliwek
6)      ogórek
7)      8 plastrów szynki parmeńskiej
8)      kilka liści sałaty
9)      kilka listków świeżej bazylii
10)   oliwa z oliwek
11)   świeżo mielony czarny pieprz

Sposób przygotowania:
      Bagietkę rozkrajamy w poprzek ale nie całkowicie. Wnętrze bułki smarujemy pesto, na to kładziemy liście sałaty, zwinięte plastry szynki parmeńskiej, plasterki ogórka, pokrojone z paseczki suszone pomidory oraz kostki sera feta i pokrojone w plasterki czarne oliwki. Na wierzch układamy liście świeżej bazylii. Całość posypujemy świeżo mielonym czarnym pieprzem i skrapiamy oliwą z oliwek. Na wierzch możemy również zrobić kilka kleksów z pesto.
                Smacznego!




Komentarze