Makaron z cukinią i sosem ze świeżych pomidorów

Nie miałam pomysłu na obiad i byłam zmęczona po kolejnej "imprezowej" nocy, bo mojemu dziecku chyba godziny się poprzestawiały i szalała prawie do świtu. A jak nie wiemy co zrobić na obiad, to co trzeba ugotować? No oczywiście, makaron! Zatem prezentuję kolejne danie w kilka chwil. 
Mamy świeże soczyste pomidory (prosto z ogródka rodziców), więc trzeba korzystać ile tylko się da. No to korzystam :) Do makaronu przygotowałam sos ze świeżych pomidorów, z cukinią i aromatyczną bazylią. Pycha!!!

(aha i żeby potem nie było, pomysł na sos pomidorowy pochodzi od mojego Smakosza, ja trochę go zmodyfikowałam:)


Spaghetti z cukinią i sosem ze świeżych pomidorów
Składniki:
1)      600 g cukinii
2)      800 g świeżych soczystych pomidorów
3)      1-2 ząbki czosnku
4)      8 gałązek świeżej bazylii
5)      sól, świeżo mielony pieprz czarny
6)      oliwa
7)      250-300 g makaronu spaghetti

Sposób przygotowania:
1.      Cukinię obieramy i usuwamy pestki (jeśli jest mała i świeża to nie ma takiej konieczności) i kroimy w półplasterki. Następnie cukinię podsmażamy na rozgrzanej oliwie i dodajemy do niej przeciśnięty przez praskę czosnek.
2.      Pomidory obieramy ze skórki i kroimy na większe kawałki.
3.      Gdy cukinia będzie już miękka, dodajemy do niej obrane i pokrojone pomidory. Smażymy aż sok z pomidorów się zredukuje i powstanie gęsty sos. Pod koniec smażenia dodajemy posiekane listki bazylii oraz doprawiamy solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.
4.      Makaron gotujemy al dente, a następnie mieszamy z przygotowanym sosem.

Smacznego!




Komentarze