Makaron z dynią, szynką parmeńską i suszonymi pomidorami

Urosła nam (nam czyli rodzicom w ogródku ;) duża dynia, a więc nie tylko zupy, ale i makarony z żółtym sosem królować zaczęły na naszym stole. Dynia sama w sobie mi nie smakuje, ale za to w połączeniu z pikantną chili, albo z aromatycznymi suszonymi pomidorami smakuje wspaniale. Dodam, że po cichu liczyłam, że słoneczny, żółty sos skusi mojego Niejadka, ale się przeliczyłam, więc spuszczamy już na to kurtynę milczenia...
Już to pewnie pisałam, ale najwyżej się powtórzę, jeśli mamy w domu makaron, to od razu mamy obiad :D Tym razem do makaronu dodałam dynię, aromatyczne suszone pomidory i szynkę parmeńską, a wszystko połączone kremowym sosem. Pycha! 



Makaron z dynią, szynką parmeńską i suszonymi pomidorami
Składniki:
1)      200 g makaronu (np. penne)
2)      100 g szynki parmeńskiej
3)      400 g dyni
4)      250 ml śmietany 30%
5)      garść rukoli
6)      100 g sera żółtego
7)      10 suszonych pomidorów
8)      sól, pieprz
9)      olej do smażenia

Sposób przygotowania:
1.     Makaron gotujemy al dente.
2.  Szynkę kroimy na mniejsze kawałki i podsmażamy na patelni wysmarowanej olejem.
3.  Dynię ścieramy na tarce i podsmażamy wraz z szynką. Następnie dodajemy pokrojone w paski suszone pomidory i jeszcze chwilę smażymy. Na koniec dodajemy śmietanę oraz ugotowany makaron i rukolę, doprawiamy solą i pieprzem i delikatnie mieszamy. Na koniec posypujemy startym serem żółtym.


               Smacznego!



Komentarze