Makaron z sosem paprykowym i szynką szwarcwaldzką

Jesień smakuje dynią i papryką, przynajmniej dla mnie. Ja wiem, że teraz papryka i praktycznie wszystko inne też dostępne jest całym rokiem, ale jednak jesienią papryka pachnie i smakuje wyjątkowo. W dodatku kojarzy mi się ze szkolnym śniadaniem, bo rodzice pakowali mi ją do pudełka do szkoły (wtedy nikt na to nie mówił lunchbox ;)
Skoro zatem dostałam paprykę, to mamy obiad w jesiennym klimacie, idealny gdy nie bardzo mam ochotę na spędzanie długich godzin w garach (tak, mi też się czasem zdarza ;)
Niezawodny makaron z nutką ostrej papryczki, z dodatkiem czosnku i szynki szwarcwaldzkiej połączone kremowym sosem, to pyszne danie, które możemy przygotować w kilka chwil. 


Makaron z sosem paprykowym i szynką szwarcwaldzką
1)      250 g makaronu tagliatelle
2)      1 papryczka chili
3)      1 czerwona lub zielona papryka
4)      cebula
5)      4 ząbki czosnku
6)      2-3 łyżki zielonego pieprzu z zalewy
7)      4 łyżki czarnych oliwek
8)      20 pomidorków koktajlowych
9)      80 g szynki szwarcwaldzkiej w plastrach
10)   garść listków szczawiu sałatkowego
11)   2 serki topione śmietankowe (2x100g)
12)   1,5-2 szkl. wody, w której gotowany był makaron
13)   garść pestek dyni
14)   świeżo mielony pieprz czarny
15)   sól
16)   oliwa do smażenia
17)   natka pietruszki

Sposób przygotowania:
1.  Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Odcedzamy i zostawiamy wodę, w której gotował się makaron.
2.    Pestki dyni prażymy na suchej patelni.
3.   Cebulę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na rozgrzanej oliwie. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek oraz zielony pieprz z zalewy.
4.   Papryczkę chili kroimy w drobną kostkę, paprykę w cienkie paseczki, pomidorki koktajlowe kroimy na pół, szynkę na mniejsze kawałki, oliwki w plasterki i dodajemy do cebuli i wszystko chwilę podsmażamy. Następnie dodajemy makaron, szczaw sałatkowy, serki topione i 1,5 szklanki wody, w której gotował się makaron i wszystko delikatnie mieszamy aż serki się rozpuszczą i sos nieco zgęstnieje. Doprawiamy solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Na koniec posypujemy posiekaną natką pietruszki i uprażonymi pestkami dyni.
            Smacznego!


Komentarze