Placki serowo-bananowe nadziewane czekoladą

Już kiedyś pisałam, że placki to najdoskonalszy sposób przemycania różności dla mojego Niejadka. Tym razem przemyciłam banana i serek wiejski. Wcinali, aż miło było patrzeć. Niejadek chyba pierwszy raz w życiu poznał co to znaczy uczucie przejedzenia. Serio! To dziecko nigdy nie jest głodne i nigdy nie czuje potrzeby jedzenia, no chyba że czekolady ;) I uwierzcie, nie jest łatwo takiego nakarmić. A tu, ledwo dałam radę zdjęcie zrobić, bo mi spod obiektywu placki uciekały :D

Placki są bardzo puszyste i najlepiej smakują na ciepło. Polecam na śniadanie albo na podwieczorek czy kolację. Ich przygotowanie nie jest ani zbyt trudne ani zbyt pracochłonne, a efekt jest wspaniały.


Placki z serka wiejskiego z bananem i czekoladą
Składniki:
1)      serek wiejski
2)      banan
3)      2 jajka
4)      budyń śmietankowy
5)      łyżeczka proszku do pieczenia
6)      2 czubate łyżki mąki żytniej
7)      łyżka cukru waniliowego (opcjonalnie)
8)      kilka kostek czekolady gorzkiej
9)      olej do smażenia
Sposób przygotowania:
1.   Banana i serek wiejski rozdrabniamy blenderem. Dodajemy budyń śmietankowy, 2 żółtka, 2 czubate łyżki mąki żytniej, łyżeczkę proszku do pieczenia i opcjonalnie łyżkę cukru waniliowego i wszystko mieszamy.
2.    Z białek ubijamy pianę, dodajemy ją do masy  i delikatnie mieszamy.
3.   Na rozgrzanej nieprzywierającej patelni wysmarowanej łyżką formujemy placki. W środek każdego placka wciskamy kostkę czekolady (jeśli czekolada wystaje na zewnątrz przykrywamy ją ciastem). Placki smażymy z dwóch stron aż będą rumiane.


            Smacznego!









Komentarze