Blok daktylowy

Dla wielu z nas smak bloku czekoladowego to smak dzieciństwa, który wspomina się z utęsknieniem i do którego chętnie się wraca. Ja poznałam ten smak dopiero po ślubie. Aż strach było stawiać przede mną talerz z tym smakołykiem, tak to polubiłam :D
To jest też popisowe danie mojego Smakosza (nie jedyne oczywiście ;) który specjalnie dla mnie zaczął przygotowywać nieco inną wersję, taką bez cukru i specjalnie przynosił mi do szpitala na oddział patologii ciąży :D 
Nieco inna wersja bloku to blok z suszonych daktyli z dodatkiem herbatników bez cukru i suszonej żurawiny. Jest po prostu pyszny.




Blok daktylowy
Składniki:
1)      350 g daktyli
2)      125 ml wody, w której moczyły się daktyle
3)      370 g mleka w proszku
4)      200 g masła
5)      2 łyżki kakao
6)      350 g herbatników bez cukru
7)      garść żurawiny, orzechy

Sposób przygotowania:
1.   Daktyle zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na noc. Następnie odcedzamy je, ale pozostawiamy wodę, w której moczyły się daktyle. Daktyle miksujemy blenderem do uzyskania gładkiej konsystencji. 
2.    Do garnuszka wlewamy 125 ml wody, w której moczyły się daktyle, dodajemy do niej masło i podgrzewamy tak, żeby masło się rozpuściło. Potem dodajemy zmiksowane daktyle i mleko w proszku i wszystko mieszamy. Następnie dodajemy kakao i mieszamy, a na koniec dodajemy pokruszone herbatniki i bakalie i wszystko mieszamy.
3. Tak przygotowaną masę przekładamy do naczynia o wymiarach ok. 25x15 cm (naczynie może być też innej wielkości, wtedy blok będzie np wyższy) wyłożonego folią spożywczą i odstawiamy w chłodne miejsce aż masa stężeje.

Smacznego!





Komentarze

Prześlij komentarz