Pesto z rukoli

Pesto to doskonały, aromatyczny dodatek do rozmaitych dań, nie tylko do makaronu. Można je dodać także do mięsa, kanapek, grzanek, sałatek i co nam jeszcze wyobraźnia podsunie. Mój Smakosz jest jego wielkim miłośnikiem, dlatego dość często je przygotowujemy. Kiedyś nawet udało mi się przekonać mojego Niejadka do spróbowania makaronu z takim dodatkiem :D to był wyczyn! 

Najczęściej spotyka się pesto z bazylii, ale pesto można przygotować także z innych ziół, takich jak np. pietruszka albo z rukoli czy suszonych pomidorów. Gdy czasem zostaje mi trochę rukoli, wtedy wykorzystuję ją właśnie do przygotowania pesto. 

Poniżej przedstawiam Wam przepis na moje pesto z rukoli z ziarnami słonecznika i listkami pachnącej bazylii.



Pesto z rukoli
Składniki:
1)      100 g rukoli
2)      2 garście listków świeżej bazylii
3)      80 g pestek słonecznika
4)      120 g sera grana padano
5)      100 ml oliwy lub oleju rzepakowego
6)      sól, pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:
1.    Pestki słonecznika  prażymy na suchej patelni
2.   Wszystkie składniki pesto przekładamy do wysokiego naczynia i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji (mogą być wyczuwalne drobinki słonecznika). Na koniec doprawiamy pieprzem czarnym świeżo mielonym i solą. 

Smacznego!

*Jeśli chcemy przechować pesto, należy przełożyć je do pojemnika i z wierzchu polać oliwą






Komentarze