Tarta owsiana z borówkami

Pojawiły się! Moje kochane owoce lata, czyli borówki. Uwielbiam je i nie mogę się doczekać kiedy pojawią się też w moim ogródku. 
Dziś przedstawiam Wam tartę owsianą z borówkami. Pyszne, kruche ciasto z miodem wypełnione słodkimi borówkami i delikatną masą jogurtową, a do tego chrupiąca, złocista kruszonka z płatków owsianych. Pyszności, które znikają w kilka chwil! Nawet mój Smakosz, miłośnik ton cukru, rozsmakował się w tym cieście (mimo, że cukru w nim wcale i w dodatku mąka owsiana) i chętnie sięgał po kolejne kawałki :D
Ciasto możemy udekorować jeszcze borówkami, ja do dekoracji wykorzystałam mrożone, bo niestety zeżarłam wszystkie jeszcze zanim wyjęłam ciasto z piekarnika ;)


Tarta owsiana z borówkami
Składniki:
Spód:
1)      160 g mąki owsianej
2)      1 jajko
3)      130 g masła
4)      3 łyżki miodu
5)      2 łyżki śmietany
Nadzienie:
1)      200 g jogurtu naturalnego
2)      1 jajko
3)      3 łyżki syropu klonowego
4)      ok. 400 g borówek
Kruszonka:
1)      6 łyżek płatków owsianych
2)      2 łyżki miodu
3)      1 łyżka masła

Sposób przygotowania:
1. Wszystkie składniki na spód szybko zagniatamy na gładkie ciasto, które wkładamy do lodówki na około 30 minut.
2.   Przygotowujemy nadzienie:
1) Jajko miksujemy z syropem klonowym na puszystą masę, dodajemy do niej jogurt naturalny i miksujemy.
3.  W garnuszku roztapiamy masło z miodem i dodajemy płatki owsiane, wszystko mieszamy.
4. Gdy ciasto jest już trochę schłodzone wylepiamy nim formę do tarty, nakłuwamy spód widelcem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i pieczemy 15 minut. Następnie układamy na nim borówki i zalewamy masą jogurtowo-jajeczną. Wierzch posypujemy płatkami owsianymi wymieszanymi z miodem i masłem.
5.  Tak przygotowaną tartę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i pieczemy około 30 minut. (Najlepiej piec najpierw od spodu, a na koniec włączyć również górną grzałkę, aby kruszonka z płatków owsianych nie przypaliła się).

Smacznego!










Komentarze