Sałatka z rukoli z płaskurką, jabłkiem, suszoną żurawiną i serem korycińskim

Znacie to? Zabieracie swoje dziecię na zakupy, a ono wrzuca do koszyka co popadnie, a potem, w najlepszym wypadku przy kasie dostrzegacie nieplanowane sprawunki. Ja tak miałam. Mój Niejadek szedł sobie przez sklep i wrzucił do koszyka paczkę płaskurki. Jakby czekolady nie mógł wziąć.... No super, tylko co to ta płaskurka?! Naprawdę wybaczcie moją ignorancję, ale wtedy nie wiedziałam. Stwierdziłam, że dobra bierzemy, trzeba sprawdzić w internetach 😂 jakoś potem wykorzystamy. Może jak sam wziął do koszyka, to potem zje. Naiwna matka... I tym oto sposobem stałam się posiadaczką całej paczki ziaren płaskurki.

Wykorzystałam ją do przygotowania rewelacyjnej sałatki z rukoli, z jabłkami, serem korycińskim i suszoną żurawiną. Płaskurka ma bardzo fajny, lekko orzechowy smak i fajnie w tej sałatce chrupie. Jest słodko i wytrawnie, a więc pysznie :) Gorąco zachęcam Was do  wypróbowania tej sałatki. 


Sałatka z rukoli z płaskurką, jabłkiem, suszoną żurawiną i serem korycińskim

Składniki:

Sałatka:

1)      80 g rukoli

2)      2 jabłka

3)      120 g ziaren płaskurki

4)      50 g suszonej żurawiny

5)      250 g sera korycińskiego

Sos do sałatki:

1)      12 łyżeczek oleju rzepakowego

2)      6 łyżeczek syropu klonowego

3)      6 łyżeczek soku jabłkowego

4)      pieprz czarny świeżo mielony

Sposób przygotowania:

1.  W garnku zagotowujemy wodę i wrzucamy do niej ziarna płaskurki. Gotujemy około 40 minut aż ziarna staną się miękkie. Następnie płaskurkę osączamy na sitku.

2.   Z jabłek usuwamy gniazda nasienne i kroimy je w grube plastry.

3.  Ser koryciński kroimy w grubą kostkę.

4. Przygotowujemy sos do sałatki – mieszamy olej, syrop klonowy i sok jabłkowy i doprawiamy pieprzem czarnym świeżo mielonym.

5. Na talerzu układamy rukolę, trochę ziaren płaskurki, jabłka, ser koryciński, następnie na wierzchu posypujemy suszoną żurawiną i pozostałymi ziarnami płaskurki. Na koniec polewamy sałatkę przygotowanym sosem.

Smacznego!

* opcjonalnie do sosu możecie  dodać łyżeczkę musztardy







Komentarze