Sernik z wiśniami

Dawno mnie tu nie było, bo przecież naszą codzienność wypełnia milion rzeczy do zrobienia, tych ważnych i tych nieważnych, ale które przecież "koniecznie trzeba zrobić". Do tego co drugi dzień mam pomidorówkę (bo przecież moje "żarłoki" chętnie kosztują nowych smaków....;), na którą każdy ma swój własny przepis. Nie mam zamiaru pisać o postanowieniach (..że "jakoś to w końcu wszystko ogarnę"), bo ich nie robię, narzekać też nie będę, bo mi się nie chce, ale pomyślałam, że chętnie zrobię coś co sprawia MI przyjemność i podzielę się z Wami ostatnim odkryciem, czyli przepisem na sernik z wiśniami. Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, może będzie dla kogoś inspiracją :) Smacznego!


Sernik z wiśniami

Składniki:

Spód:

1)     200 g herbatników lub biszkoptów

2)     100 g masła

Masa serowa

1)     1 kg twarogu (dałam taki z wiaderka)

2)     280 g cukru

3)     4 jajka

4)     40 g mąki pszennej

5)     1 łyżka budyniu waniliowego lub śmietankowego

6)     2 łyżeczki skórki otartej z cytryny

7)     kilka kropli soku z cytryny

8)     kilka kropli ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)

Polewa wiśniowa

1)     puszka wiśni w syropie (400 g)

2)     2 łyżki cukru (opcjonalnie)

3)     łyżka żelatyny

4)     2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

 

Sposób przygotowania:

1.     Przygotowujemy spód

1)     W garnuszku rozpuszczamy masło

2)     Herbatniki lub biszkopty drobno kruszymy i łączymy z rozpuszczonym masłem

3) Spód tortownicy wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej pokruszone ciastka z masłem, wyrównujemy. Tak przygotowany spód wstawiamy do lodówki na około pół godziny (jeśli dłużej, to też nie będzie źle)

2.     Przygotowujemy masę serową

1) Wszystkie składniki masy serowej delikatnie miksujemy tylko do połączenia składników, żeby nie napowietrzyć masy.

2)     Przygotowaną masę wykładamy na schłodzony spód.

3)  Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Na najniższą blachę piekarnika wylewamy gorącą wodę. Tortownicę z sernikiem ustawiamy na wyżej ustawionej blasze i pieczemy 10 minut, po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 120 stopni i pieczemy 170 minut. Następnie wyłączamy piekarnik, uchylamy drzwiczki i studzimy. Po wystudzeniu sernik wstawiamy do lodówki.

3.     Przygotowujemy polewę wiśniową

1)     Żelatynę zalewamy 2 łyżkami zimnej wody i odstawiamy do napęcznienia.

2)   Wiśnie w syropie przekładamy do garnuszka i zagotowujemy. Opcjonalnie możemy dodać 2 łyżki cukru, jeśli syrop jest dla nas za mało słodki.

3)  Mieszamy mąkę ziemniaczaną z niewielką ilością wody i dodajemy do wiśni, mieszamy i zagotowujemy. Na koniec dodajemy żelatynę, i mieszamy aż się rozpuści. Lekko schłodzone wiśnie, wylewamy na sernik. Ciasto wstawiamy do lodówki do słodzenia, najlepiej na kilka godzin.







Komentarze